Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Auke Grijpma - WaarBenJij.nu Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Auke Grijpma - WaarBenJij.nu

Jakarta

Door: Auke

Blijf op de hoogte en volg Auke

17 Juli 2014 | Indonesië, Batavia

Na door Richard en Ruurd op het vliegveld te zijn gezet, begonnen we onze reis naar Indonesie. Na een tussenstop in Turkije van een paar uurtjes konden we onze reis voortzetten naar Singapore om vervolgens nog 1,5 uurtje het vliegtuig in te gaan om onze (eerste) eindbestemming te bereiken: Jakarta. Op zich een zeer snelle reis, die zonder problemen verliep.

Eenmaal aangekomen op de luchthaven van Jakarta namen we ons voor met de 'blauwe' taxi te gaan, schijnt de enige écht betrouwbare te zijn. Afdingen was het devies, minstens 70 % kon er van de prijs af. Vol goede moed stapten we het plein met de taxi's op. Twee minuten later zaten we in een of ander schimmig busje met een taxichauffeur, waarvan we nou eigenlijk niet zeker wisten of hij ons wel bij het hotel wist te brengen. Na een hectische rit door het centrum van Jakarta, kwamen we dan toch aan op de beoogde plek van bestemming.

Meteen kwamen twee beveiligers naar ons toe met de vraag wat wij hier moesten. Na 10 x verteld te hebben hotel Glodok te zoeken, leken ze het te snappen. Na 10 minuten lopen door een leeg winkelcentrum werden we afgeleverd bij het hotel. Kamers tiptop in orde, dus dat scheelde. Na nog wat eten en een Heineken, de Bintang was op, op bed om even slaap in te halen.

Vandaag dan op verkenning door Jakarta. Het enige wat we bezocht hebben is het winkelcentrum met een immens foodcourt. Hier zouden we even eten, met het voornemen af te dingen en te eten waar veel mensen zaten. Weer waren onze voornemens tevergeefs: Tegen het volle pond en een fooi van 40% , klein rekenfoutje, aten we in een verlaten tentje. Tot op heden heeft dit nog geen gevolgen had met het oog op wc-bezoekjes, dus dat scheelt!

Morgen vliegen we naar Manado, Noord-Sulawesi, waar in onze ogen het dan toch echt begint. Vanuit daar is het de bedoeling naar Bunaken en andere eilanden te gaan, maar dat moeten we allemaal nog maar even bekijken.

We laten over een week of twee wel weer even wat van ons horen, weten hier niet hoe het met (wifi-) verbinding zit.

A en B

• 18 Juli 2014 - 18:13

Marten:

Veel plezier daar!
    En succes, we horen nog.

• 19 Juli 2014 - 16:20

Sijbe Vogel:

Hou ons op de hoogte, veel plezier

• 19 Juli 2014 - 22:58

Clemence:

Ben benieuwd hoe het op Sulawesi is? Kunnen jullie al mooie foto's laten zien? Veel plezier!